Skup nieruchomości od osób przebywających za granicą
Jako doświadczona firma, dla której nieruchomości komercyjne stanowią jedną z głównych gałęzi działalności, doskonale znamy realia tego rynku.
Czy można sprzedać nieruchomość bez osobistego stawiennictwa?
Sprzedaż nieruchomości nie zawsze jest czymś długo planowanym. Zdarza się, że decyzja o tym kroku jest podejmowana z dnia na dzień, a właściciel lokalu przebywa w zupełnie innej części świata i nie jest w stanie osobiście uczestniczyć w procesie transakcji.
Czy w takiej sytuacji sprzedaż mieszkania lub domu jest w ogóle możliwa? Jak najbardziej – najlepszym miejscem do jej przeprowadzenia będzie wówczas skup nieruchomości od osób przebywających za granicą. Jak działa taka firma i w jaki sposób przebiega sprzedaż domu na odległość?
Skup nieruchomości od osób przebywających za granicą – jak działa?
Czym tak właściwie jest skup nieruchomości od osób przebywających za granicą? To przedsiębiorstwo, które, jak sama nazwa wskazuje, skupuje nieruchomości – w tym m.in. od właścicieli, których nie ma na miejscu. Kiedy taki skup nieruchomości staje się szczególnie potrzebny?
Gdy decyzja o sprzedaży została powzięta nagle – np. pojawił się pilny wydatek, który trzeba sfinansować pieniędzmi z takiej transakcji. Szybka sprzedaż nieruchomości może być też potrzebna, gdy osoba stała się właścicielem lokalu w wyniku otrzymania spadku i chce jak najszybciej spieniężyć nowo nabytą własność, ponieważ nie zamierza w niej mieszkać ani jej wynajmować.
Skup nieruchomości ze spadku to w takim przypadku idealny wybór, ponieważ umożliwia ekspresową transakcję w oparciu o gotówkę. Co więcej, w takim miejscu można sprzedać nawet lokale w nie najlepszym stanie technicznym, np. po pożarze lub powodzi, jak też te wymagające kapitalnego remontu.
Szczególnie zainteresowane ofertą skupu powinny być osoby, którym przypadł udział częściowy we własności nieruchomości lub lokal ma inne problemy prawne – np. jest zadłużony. Skup udziałów w nieruchomości pozwoli ich właścicielowi na szybką zamianę posiadanego prawa na gotówkę.
Masz pytania?
Jak sprzedać nieruchomość na odległość przez szybki skup mieszkań?
Aby móc sprzedać swój dom, mieszkanie, lokal użytkowy lub działkę przez skup nieruchomości komercyjnych i prywatnych, niezbędna jest wizyta u notariusza. Nie musi to być biuro notarialne z Polski, jeżeli właściciel nieruchomości przebywa za granicą, np. na innym kontynencie, może poszukać odpowiedniego specjalisty w swojej bezpośredniej okolicy. U notariusza trzeba spisać pełnomocnictwo (skup nieruchomości poinstruuje oczywiście, jak je sporządzić), a następnie zlecić jego tłumaczenie na polski przez tłumacza przysięgłego.
To jeszcze nie wszystko. Dokument musi zostać opatrzony tzw. klauzulą apostille, czyli specjalnym poświadczeniem, które można uzyskać w odpowiednim do tego celu urzędzie. W Polsce klauzule są wydawane przez MSZ. Jeżeli w okolicy brak jest odpowiedniej placówki wydającej klauzule apostille, można dopełnić tej formalności korespondencyjnie, ale wówczas oczywiście sprawa nie zostanie załatwiona od ręki – będzie trzeba na to poczekać mniej więcej do 3 tygodni.
Po dopełnieniu formalności i uzyskaniu klauzuli apostille nieruchomość może zostać sprzedana bez osobistego stawiennictwa jej właściciela. Pozwala to na ogromną oszczędność związaną z brakiem konieczności podróży do Polski i samodzielnego szukania nabywcy. Warto skorzystać z pomocy skupu, by ułatwić sobie zbycie lokalu po jak najkorzystniejszej cenie i przy minimum papierologii.