Skup nieruchomości od osób przebywających za granicą

Jako doświadczona firma, dla której nieruchomości komercyjne stanowią jedną z głównych gałęzi działalności, doskonale znamy realia tego rynku. 

Zostaw numer. Oddzwonimy!

Masz pytania?

Aby móc sprzedać swój dom, mieszkanie, lokal użytkowy lub działkę przez skup nieruchomości komercyjnych i prywatnych, niezbędna jest wizyta u notariusza. Nie musi to być biuro notarialne z Polski, jeżeli właściciel nieruchomości przebywa za granicą, np. na innym kontynencie, może poszukać odpowiedniego specjalisty w swojej bezpośredniej okolicy. U notariusza trzeba spisać pełnomocnictwo (skup nieruchomości poinstruuje oczywiście, jak je sporządzić), a następnie zlecić jego tłumaczenie na polski przez tłumacza przysięgłego. 

To jeszcze nie wszystko. Dokument musi zostać opatrzony tzw. klauzulą apostille, czyli specjalnym poświadczeniem, które można uzyskać w odpowiednim do tego celu urzędzie. W Polsce klauzule są wydawane przez MSZ. Jeżeli w okolicy brak jest odpowiedniej placówki wydającej klauzule apostille, można dopełnić tej formalności korespondencyjnie, ale wówczas oczywiście sprawa nie zostanie załatwiona od ręki – będzie trzeba na to poczekać mniej więcej do 3 tygodni.

Po dopełnieniu formalności i uzyskaniu klauzuli apostille nieruchomość może zostać sprzedana bez osobistego stawiennictwa jej właściciela. Pozwala to na ogromną oszczędność związaną z brakiem konieczności podróży do Polski i samodzielnego szukania nabywcy. Warto skorzystać z pomocy skupu, by ułatwić sobie zbycie lokalu po jak najkorzystniejszej cenie i przy minimum papierologii.

Zostaw numer. Oddzwonimy!

Przewiń do góry